Senzori pentru presiunea din roti

Senzori pentru presiunea din roti
Senzori pentru presiunea din roti

Din data de  1 noiembrie 2014, se aplică  Directiva UE cu privire la Sistemele de Monitorizare a Presiunii din Pneuri (TMPS. Potrivit acestei directive, toti fabricantii si producatorii de autovehicule trebuie sa monteze astfel de sisteme TPMS pe toate tipurile de automobile.

Prin  Directiva UE nu se specifica tipul sistemului de monitorizare a presiunii din anvelope ce ar trebui folosit pentru fiecare masina in parte. Se pot folosi legal steme directe sau indirecte, dar care trebuie sa respecte cerintele si conditiile ECE-R 64, prin care se reglemeteaza functionalitatea sistemelor de monitorizare.

Aceste sistemele performante de Monitorizare a Presiunii din anvelope (TPMS ) sunt parti integrate ale masinii, cu rol in monitorizarea continua a presiunea din pneuri.

Sunt cunoscute doua tipuri: sistemul direct (care are un senzor ce masoara presiunea din interiorul rotii) si sistemul indirect ( care functioneaza putin diferit, presiunea este masurata folosind senzorul ABS al masinii).

Soferul este informat astfel daca un pneu sau mai multe pierd presiune.

Fiti atent cand achizitionati un set de jante noi. Verificati ce sistem de monitorizare aveti pe masina si cumparati jantele potrivite. Daca nu va descurcati, cereti sfatul unui specialist.

Cei mai multi dintre producatorii de anvelope au inclus si un manual de folosire sau cel putin un autocolant pus pe pneu, care contine toate datele legate de presiunea corespiunzatoare cu care este bines a ruleze masina dvs.

Nu uitati ca presiunea din roata are rol decisiv in realizarea aderentei la sol. In functie de cat e de umflata roata sau de dezumflata, atat de mare este sau nu suprafata de contact cu solul.

Pneurile se pot dezumfla in cazul in care rulati cu viuteza excesiva, distante mari.

Presiunea necorespunzatoare va poate incurca in mentinerea directiei autovehiculului dvs. Lucru ce poate conduce la accidente nefericite. In concluzie, vorbim de un lucru atat de simplu, mentinerea presiunii corespunzatoare in roti, iar nerespectarea acestui lucru va poate cauza neplaceri urate sau va poate pune in pericol pe sosea.

Detalii legate de presiunea ideala pentru anvelopele dumneavoasta puteti afla citind manualul de uilizare al autovehiculului, pe clapeta rezervorului de combustibil sau in cazul masinilor mai noi, sunt lipite afise pe portiera soferului.

Adapatrea presiunii in pneuri se face tinand cont de conditiile de drum, sau de modul de utilizare al vehiculului. Pentru masinile cu sarcina normala este necesara o anumita presiune in cauciucuri, pentru cele incarcate alta presiune, sau daca urmeaza sa rulati pe autostrada, trebuie sa va adaptati si presiunea in anvelope.

Postează un comentariu


*