Penele de cauciuc

Penele de cauciuc
Penele de cauciuc

Inevitabil, odata si odata, orice sofer se trezeste in situatia neplacuta, de a avea … pana șa cauciuc.

Penele pot avea diverse cauze. Daca nu aveti nenorocul de a trece peste ceva ascutit cu roata, unele pot fi prevenite.

Si cum v-am obisnuit in toate articolele, preventia si atentia la detalii va aduce numai beneficii si va scapa de cheltuieli in plus.

Pentru detalii si informatii suplimentare, cititi manualele de intructiuni pentru a  va cu privire la alegerea cauciucurilor, in functie de sezon, de performanta pe care o doriti, de necesitatile dvs. Puteti face economii serioase, daca va cumparati anvelope care sa faca fata volumului dvs de lucru, volumului de rulaj.

Pentru functionarea in conditii optime a masinii, echipati-va cu anvelopele potrivite.

Ca regula generala, niciodata nu folositi o anvelopa inferioara celei pe care o demontati de pe masina. Pentru un plus de putere, alegeti mereu un pneu cu un indice superior.

Verificati presiunea din roti, la rece, pentru a fi siguri ca este optima si nu riscati deteriorarea cauciucului.

Atentie la uzura pneului. Unul uzat este expus multor riscuri. Se poate avaria serios, se poate sparge cand va este lumea mai draga si va lasa in drum.

Asigurati-va ca aveti cu dvs, mai ales daca plecati la drum mai lung, o roata de rezerva, umflata corespunzator, si toate uneltele necesare schimbarii cauciucului, in stare de functionare.

Trebuie sa cunoasteti toate detaliile tehnice legate de inlocuirea unei roti, in caz de pana sau avarii majore, astfel nu omiteti nici cunostintele teoretice, pe care le gasiti in cartile tehnice ale masinii, manualele cu instructiuni sau rezumate in articolele noastre.

Fisurile benzii derulare si uzura sculpturilor de pe aceasta se datoreaza conditiilor dificile pe care le are de indurat cauciucul. Pornind de la variatii mari de temperatura, conditii dintre cele mai diverse de rulare, cu citeze mari, accelerari si franari bruste. Fiecare anvelopa are un lac special cu care este invelita, inainte de a fi data spre folosire. Cu toate acestea, la un moment dat acest lac nu mai poate face fata conditiilor dificile.

Degradarea cauciucului urmeaza mai multe stadii, intai isi pierde elasticitatea, apoi incet incet apar si fisurile.

Probebil va intrebati ce legatura au fisurile cu siguranta dvs, caci pana la urma acest lucru va intereseaza, caci atatat timp cat cauciucul e intreg, nu va impiedica nimic sa nu il folositi.

Aceste fisuri, daca nu sunt de profunzime, nu va afecteaza la sofat, insa aparitia a tot mai multe astfel de fisuri in cauciuc, denota ca acesta este foarte uzat si deteriorat si prin urmare nu va mai puteti baza pe el si nu va puteti simti in siguranta, circuland cu acesta.

Nu porniti, mai ales la drumuri lungi cu anvelope fisurate. Poate ceda in momente nepotrivite, noaptea, in zone nepopulate, astfel va faceti foarte grea munca, legata de inlocuirea rotii. Multe accidente se produc din cauza exploziilor rotilor, prin urmare riscul este prea mare. Si e practic inutil sa va expuneti sanatatea si itegritatea, cand un astfel de cauciuc, mai devreme sau mai tarziu, trebuie inlocuit.

Postează un comentariu


*