Greseli frecvente intalnite in procesele de montare – demontare si depozitare ale anvelopelor

Greseli frecvente intalnite in procesele de montare
Greseli frecvente intalnite in procesele de montare

Operatiunea de montare a anvelopelor este una delicata, avand nevoie de scule profesionale, dar si de cunostinte pe masura. Daca alegeti anvelope scumpe, nu faceti rabat nici cand vine vorba de montaj!

Lasati profesionistii sa se ocupe, indiferent de tipul de cauciucuri, de vara, de iarna, all season. Pentru cativa zeci de lei in plus, aveti garantia ca nu va distrugeti singuri anvelopele. Un stres in minus pentru dvs, numai cu echipa noastra profesionista, pentru care montarea unui pneu nu dureaza mai mult de 10 – 15 minute.

Achizitionarea unor anvelope noi implica automat un inconvenient pentru dvs, veti avea de depozitat anvelopele demontate. Pentru a va putea bucura de ele si in sezonul urmator trebuie sa le depozitati in conditii optime. Pornim discutia de la cel mai important detaliu, pastrarea in conditii inadecvate timp de mai multe luni va avea consecinte nefaste asupra calitatii pneurilor.

Bine de stiut este ca, un loc ferit de razele soarelui este ideal pentru anvelopele demontate, fiindca ozonul poate ave efect coroziv, temperatura trebuie sa fie scazuta, iar incaperea bine aerisita, insa aveti grija sa nu fie curenti de aer, totusi.

Este bine ca anvelopele sa fie interpuse vertical, nu suprapuse unele peste altele, lucru ce poate duce la deformari serioase ale anvelopelor si va ingreuneaza montajul ulterior. Inainte de depozitare aveti grija sa dezumflati anvelopele cu camera de aer. Pentru un plus de protectie, puteti pune pneurile intr-un sac, ferindu-le astfel de mizerie.

Daca aveti jante de schimb si puteti pastra anvelopele demontate pe jante, aveti un avantaj cand vine vorba de pastrarea de la un sezon la altul. Anvelopele cu jante se pot pastra fie suspendate, fie suprapuse.

Pentru a va fi mai usor in rotirea anvelopelor, si a nu uita cum le-ati invartit, mai ales ca vor trece cateva luni bune pana le veti mai folosi, nu uitati sa va notati pe pneuri, care este fata stanga, care este fata dreapta si sa va tineti o evidenta a rotirilor.

Daca nu folositi autovehiculul mai mult timp consecutiv, trebuie sa respectati niste principii, pentru a avea grija de anvelope si a le creste durata de viata. Ar fi ideal, daca bineinteles aveti si posibilitatea sa efectuati ceea ce urmeaza sa va spunem. Suspendarea masinii pe un sistem de ridicare, ar scapa anvelopele de o parte din greutatea masinii dvs si automat le-ati mari rezistenta. Daca nu puteti efectua aceasta manevra, va trebui sa cresteti presiunea din cauciucuri cu pana la 25%. Si nu uitati sa mutati masina la fiecare trei luni.

O serie de masuri elementare, usor de indeplinit, dar deosebit de importante in materie de depozitare si stocare a anvelopelor, de la un sezon la altul, sau daca nu folositi masina o anumita perioada de timp.

Un cauciuc lasat mai mult timp in aceeasi pozitie se poate aplatiza considerabil. Daca aceasta aplatizare este doar putin sesizabila, puteti avea noroc, si odata cu incalzirea cauciucului sa dispara. Insa daca ati lasat anvelopele mai mult timp, undeva peste 6 luni, fara sa le invartiti, aplatizarea aparuta poate sa fie ireversibila si daunele irecuperabile.

Postează un comentariu


*