Glosar de termeni din domeniul anvelopelor

Glosar de termeni din domeniul anvelopelor
Glosar de termeni din domeniul anvelopelor

Tehnica ne omoara . . . era o vorba care circula printre romani. Atatia termeni tehnici intalnim in tot ce tine de domeiul auto in general sau de cel al anvelopelor, in particular, caci acesta este subiectul nostru de discutie acum.

Nu cred ca este cineva care sa nu fi trecut prin asa ceva, denumirea folosita pentru un anumit proces sau lucru legat de anvelope sa ne fie complet stain, insa ce reprezinta acel lucru sau in ce consta acel proces sa fie ceva cunoscut de noi.

Noua ne plac lucrurile simple, evitam sa ne pierdem prin zeci si sute de termeni tehnici, greu de tinut minte.

Totusi fiind vorba de detalii si lucruri ce tin de industria auto, e important sa stim ce reprezinta fiacre indicator sau fiecare proces legat de anvelope, pentru a nu risca sa ne alegem pneurile nepotrivite.

Invatati cu noi sa cititi toate semnele si literele ce apar pe suprafata unui pneu, sau fiti atenti, pentru ca in magazine sa nu fiti inselati, sa achizitionati anvelope nepotrivite, doar pentru ca nu ati cunoscut termenii folositi.

Un om documentat nu va putea fi niciodata inselat de catre nimeni.

Un om documentat este un om respnsabil!

Tocmai de aceea am adunat o serie de termeni tehnici, cei mai uzuali, si am oferit pentru fiecare o mica exemplificare.

ACVAPLANARE: pierderea controlului asupra masinii, din cauza fatului ca anvelopele au dat peste o cantitate prea mare de apa.

ADERENTA: fenomenul prin care anvelopele se lipesc efectiv de carosabil.

ANVELOPE DE IARNA: create pentru rularea in conditii meteo dificile, gheata, zapada si temperaturi scazute

ANVELOPE DE VARA: un model de anvelope conceput pentru a rezista la temperaturi ridicate.

ANVELOPE MIXTE: sunt anveloepele pretabile pentru toate anotimpurile. Combina proprietatile celor de iarna si a celor de vara, insa nu le pot egala performantele. Conduc la economisire de timp si bani, insa.

BANDA DE RULARE: partea anvelopei, situata la exterior care intra in contact cu soseaua.

CANELURI: mici sculpturi pe banda  de rulare, create cu scopul de a ajuta la evacuarea apei de pe carosabil

CARCASA: portiunea care tine banda de rulare.

CAPTUSEALA INTERIOARA: este un asa zis strat creat cu rolul de a impiedica pierderea aerului din pneuri

ECHILIBRAREA ROTILOR: prin acest process se ajusteaza anvelopele, pentru a prelua aceeasi greutate, prin compensare, impiedicandu-se aparitia vibratiilor in timpul sofatului

ECHIPARE ORIGINALA A AUTOVEHICULULUI: folosirea aceleasi marci de anvelope, u care a fost dotat autovehiculul de catre producator.

FLANCUL PNEULUI: zona dintre banda de rulare si janta

INDICATOR DE UZURA: indica punctual maxim al  uzurii, conform legii

INDICE DE SARCINA: greutatea maxima suportata de penul respectiv

NITROGEN- umplerea neului cu azot, in loc de aer, fiind mult mai rezistent si anvelopele se dezumfla mai greu si mai lent.

PRESIUNEA AERULUI- nivelul de aer din anvelopa

RESAPATE: anvelope uzate a caror banda de rulare a fost inlocuita.

VALVA: locul pe unde se poate umfla un caciuc

VULCANIZARE: incalzirea cauciucului, process ce are loc pentru a repara o pana.

Postează un comentariu


*