Ghid de intretinere a anvelopelor

Ghid de intretinere a anvelopelor
Ghid de intretinere a anvelopelor

Multe cauciucuri au trecuta o data de fabricatie, si pe multe este indicat faptul ca trebuie schimbate dupa trecerea a cinci ani, de la fabricatie.

Trebuie sa stiti ca in primul rand durata de viata a anvelopei, tine de cum o ingrijiti, de viteza cu care rulati si de conditiile meteorologice. Asadar sunt multe aspecte care determina durata de viata, nu numai faptul ca s-au scurs cinci ani de la data fabricatiei.

Folosit in conditii optime, un pneu poate fi folosit mai mult de 5 ani si puteti rula cu el, chiar mai mult de 60.000 km.

Presiunea din pneuri trebuie sa fie cea optima, tot timpul, prin urmare trebuie verificata constant.

Verificare apresiunii in pneuri se face la rece. In situatia in care ati rulat mai mult de 5 km si pnurile sunt deja calde, daca verificati presiunea, trebuie sa adaugati inca 0,3 bar la presiunea rezultata. Totui e bine sa verificati presiunea la rece, cu prima ocazie posibila.

Adaptrea presiunii in pneuri se face tinand cont de conditiile de drum, sau de modul de utilizare al vehiculului. Pentru masinile cu sarcina normala este necesara o anumita presiune in cauciucuri, pentru cele incarcate alta presiune, sau daca urmeaza sa rulati pe autostrada, trebuie sa va adaptati si presiunea in anvelope.

De asemenea cauciucurile se schimba intre ele, dupa parcurgerea a 10.000 km.

Automobilul trebuie parcat cat mai departe de razele soarelui, intr-un loc racoros, insa lipsit de umiditate.

Chiar daca respectati toate aceste lucruri cu sfintenie, trebuie sa va asteptati ca la un moment dat, cauciucurile sa cedeze.

Fisurile benzii derulare si uzura sculpturilor de pe aceasta se datoreaza conditiilor dificile pe care le are de indurat cauciucul. Pornind de la variatii mari de temperatura, conditii dintre cele mai diverse de rulare, cu citeze mari, accelerari si franari bruste. Fiecare anvelopa are un lac special cu care este invelita, inainte de a fi data spre folosire. Cu toate acestea, la un moment dat acest lac nu mai poate face fata conditiilor dificile.

Degradarea cauciucului urmeaza mai multe stadii, intai isi pierde elasticitatea, apoi incet incet apar si fisurile.

Rotile trebuie aliniate perfect. Trebuie sa fie indeplinite standardele de paralelism intre roti.

Intre sol si roti trebuie un unghi de 90 de grade si toate trebuie sa fie paralele intre ele. Verificati acest lucru extrem de simplu. Daca lasati volanul liber, masina trebuie sa mearga drept, fara sa interveniti dvs din volan. Nu va riscati sa circulati fara ca sistemul de directie sa fie bine reglat, e vorba de sanatatea si integritatea dvs.

Poate v-ati reglat recent geometria rotilor, insa daca ati circulat pe drumuri proaste, sau ati avut un accident, oricat de minor, sunt sanse ca rotile sa nu mai fie paralele.

V-am prezentat in acest mic ghid cele mai importante detalii, de care treuie sa tineti cont, pentru a avea grija de anvelopele masinii dvs si a le pastra cat mai mult timp.

In paralel, pentru a va convinge cat e de important sa tineti cont de toate aceste detalii, v-am prezentat si consecintele.

Postează un comentariu


*