Geometria rotilor – ce reprezinta?

Geometria rotilor
Geometria rotilor

Daca masina dvs nu mai merge cum ar trebui, ne referim aici la directie, deci nu merge in moemntul in care  volanul este liber este posibil sa aveti probleme legate de geometrie in ceea ce priveste  sistemul de directie.

Fara sa mai ezitati, ar fi de indicat sa mergeti la un atelier auto sau service specilizat, autorizat in acest sens, pentru a demara procedurile de echilibrare a rotilor si de remediere a problemelor ce tin de paralelism si geometria rotilor.

Altfel riscati uzura componentelor trenului de rulare si a anvelopelor, in mod special.

Problemele de mecanica, cele legate de paralelism, echilibrare, suspensie sau transmisie, pot contribui la scurtarea duratei de viata a anvelopelor.

In cazul uzurii excesive a extremitatilor benzii de rulare, este posibil ca pneurile sa nu fi fost permutate in ultima vreme.

Daca uzura este mai semnificativa doar pe una dintre fetele anvelopei trebuie sa permutati anvelopele, sau sa verificati paralelismul rotilor.

Uzarea unui anumit loc de pe banda de rulare, indica stare necorespunzatoare in care se afla  piesele de legatura si de suspensie sau trebuie sa aveti in vedere echilibrarea anvelopelor, putand fi o problema din cauza aceasta.

Uzura pe diagonala a anvelopelor se intampla din cauza nealinierii rotilor sau indica o presiune prea mica in pneuri si neechilibrarea anvelopelor sau permutarea acestora nu a fost facuta la timp.

 

Prin urmare trebuie sa verificati geometria rotilor, daca aceatsa nu mai merge drept.

Am folost pana acum doi termeni, si anume echilibrarea rotilor si geometria lor. Apparent ati crede ca sunt unul si acelasi lucru, insa nu este asa. Geometria rotilor, sau realizarea paralelismului reprezinta reglarea unghiurilor urmarindu-se ca rotile sa formeze unghiuri dreptunghice cu solul si sa fie paralele intre ele. Pe de alta parte, echilibrarea implica rotirea rotii pentru ca aceasta sa vibreze cand se ating  anumite viteze.

De ce se schimba insa geometria rotilor, in timp?

Aceste abateri apar in caz de accident, sau de exemplu, in mmentul in care treceti peste un obstacol sau peste o bordure, avand o viteza mult prea mare. Drumurile proaste, cu gropi si denivelari, sunt o cauza frecventa a acestr probleme.

 

Cat de importanta este reglarea geometriei?

Anvelopele, ca orice alta piesa, de la maina sau nu, daca nu sunt ingrijite corespunzator, se pot ”strica” prematur. Stricarea premature,cum am numit-o, adica mult sub durata medie de viata, va costa scump, tinand cont ca pretul unei anvelope nu e tocmai mic si va trebuie patru bucati.

Pentru a prelungi durata de viata a cauciucurilor, cat mai mult posibil, ingrijiti-le si verificati-le la timp.

Probabil ati observat ca punctul comun al tuturor acestor probleme de uzura este lipsa de aliniere a rotilor.

Aveti grija de pneuri si nu veti fi nevoit sa faceti prea multe cheltuieli pentru echiparea masinii cu pneuri.

Pastrarea geometriei si a paralelismului rotilor, este un alt fapt esential in cresterea duratei de functionare optima a anvelopei.

Acest lucru va scuteste de o cheltuiala in plus si va salveaza banii pentru alte pasiuni ale dvs!

Postează un comentariu


*