Forma anvelopelor corelata cu conditiile climatice

Forma anvelopelor corelata cu conditiile climatice
Forma anvelopelor corelata cu conditiile climatice

Daca vorbim de anvelope, pentru SIGURANTA dvs, acestea trebuie sa fie cat mai aderente. Optimizarea aderentei anveopelor este preocuparea majora a celor care lucreaza in dmeniu. Aderenta pneurilor poate varia de la 1 pana la 10, depinde de tipul de anvelope, dar mai sunt implicati in aceasta ecuatie si alti factori, precum, calitatea șoselei, tipul profilului anvelopei si bineinteles ca si vremea, precipitatiile au un rol decisiv.

Astfel discutam de trei stari posibile ale solului, in fucntie de conditiile climatice. Poae fi uscat, idealul, umed, ori cu zapada.

Daca avem sol uscat, ceea ce toti ne dorim, e de preferat sa rulam cu anvelope netede, precum sunt cele din F1. Acest tip de anvelope mai poarta si denumirea de pneuri slick.

O aderenta mai buna cu solul implica si o suprafata de contact mai mare intre anvelopa si sosea, astfel ajungem la concluzia ca anvelopele mai largi sunt ideale, daca tinem la aderenta.

Mergem mai departe si analizam anvelopele si compotamentul lor in cazul solului umed. Aici nu mai avem nevoie de aderenta, ci este vitala capacitatea pneului  de a evacua apa, pentru a nu risca aparitia fenomenului de acvaplanare. In situatia de fata, sunt foarte importante sculpturile cauciucului. Cele mai eficiente sculpture, conform specialistilor, sunt cele in forma literei  V.

Din cauza acestor sculpture insa aderența are de suferit, fiindca latimea benzii este mult mai mica.

Solul inzapezit este de departe cel mai periculos, cel care conduce spre accidente dezastruoase uneori.

Sunt situatii cand este imperios necesar a fi folosite lanțurile de iarnă si  cauciucurile cu ținte. Daca temperature scade sub nivelul de 10°C, anvelopele de iarna sunt indispensabile. Echiparea masinii corespunzator sezonului rece tine de SIGURANTA noastra a tuturor.

Anvelopele de iarna au prevazute aceste sculpturi in forma de lamela, ajutand in realizarea aderentei cu solul.

Conteaza si profilul anvelopei.

Cel simetric este pretabil  pentru deplasari scurte, ca de exemplu naveta serviciu –acasa,fiind ideal  pentru masinile citadine, compacte.

Avantajele acestui tip de profil al benzii derulare sunt diverse, iar cel mai important lucru este rezistenta mare a avelopelor respective. Sunt de asemenea foarte economice, ofera un condus extrem de confortabil, iar legat de tinuta de drum cu siguranta nu veti avea nimic de obiectat. Si in plus acest tip de profil al benzii de rulare contribuie la amelioararea longevitatii pneului.

Printre inconveniente se numara motricitatea de nivel mediu. De asemenea aceste pneuri nu va vor ajuta sa rezistati in fata acvaplanarii.

Profilul asimetric se preteaza pentru masinile mari, berline, incapatoare sau chiar pentru cele folosite in competitiile sportive.

Flancurile sunt suple in cazul acestor anvelope, conferind o rezistenta mica la socuri. Sunt mai putin econoomice, evident, sunt montate pe masini mai mari. Si evident ca pretandu-se chiar si pentru masinile sport, fiind folosite la viteze mult peste medie, au si o durata de viata mai mica.

Profilul direcțional  este folosit pentru autovehiculele puternice.

Au foarte multe avantaje, insa si incovenientele sunt pe masura. Ofera o excelenta motricitate, pe zapada se comporta exemplar, tinandu-se pe drum fara emotii pentru sofer, la acvaplanare anvelopele cu profil directional au o rezistenta crescuta, sunt aderente chiar si pe solul umed, au o tinuta de drum impecabila, indiferent de viteza afisata in bord.

Postează un comentariu


*