Fabricarea anvelopelor

Fabricarea anvelopelor
Fabricarea anvelopelor

In componenta anvelopelor intra undeva in jur de doua sute de materii prime, care  combinate formeaza un mix. Fabricarea implica o armonie intre chimie, fizica si inginerie, totul pentru ca soferii sa primeasca un grad de confort acceptabil, performanta la sofat, fiabilitate si siguranta pe sosele.

Proiectarea anvelopei

Cele mai multe anvelope sunt produse de firme care conlucreaza cu producatorii auto, avantajul acestei operatiuni fiind faptul ca anvelopele astfel produse se preteaza perfect unui model de vehicul.

Totul incepe de la calculator, unde se contopesc cerintele masinii, in calcule exacte pentru realizarea unei anvelope potrivite. initial apare o anvelopa prototip, care urmeaza sa fie testata, urmarindu-se obtinerea  performantei dorite. testarea se intinde pe durata a cateva luni de zile, avand loc inspectii si verificari ale calitatii atat din partea celui care produce anvelopele, dar si producatorul de masini face teste si evaluari.   Cand sunt finalizate testele, abia apoi se produc anvelopele in serie.

Productia  anvelopelor

Intai se selecteaza diferitele tipuri de cauciuc, rasini speciale, negru de fum, pigmenti, antioxidanti, bioxid de siliciu si ceilelti aditivi, care urmeaza sa intre in componenta pneurilor, toate avand rol in indeplinirea scopurilor pentru care sunt produse anvelopele, rezistenta, fiabilitate, confort, etc.

Materiile prime sunt puse impreuna intr-un malaxor. E amesteca pana se obtine o pasta omogena. Aceasta are culoarea neagra, si seamana cu guma de mestecat la consistenta.

Intreg procesul este supravegheat de calculator, pentru a se indeplini toate standardele de calitate.  Materialele astfel obtinute, sunt folosite pentru realizarea diverselor componente ale anveloei, banda de rulare, flanc. Dupa ce toate sunt formate, se trece la ansamblarea anvelopei.

Banda de rulare este formata din compusii unor cauciucuri, obtinuta prin vulcanizare. Are rol rezistenta in fata uzurii, acest cauciuc vulcanizat are proprietati si calitati anti – taiere, isi mentine forma si  temperaturi inalte.

Flancul anvelopei este reprezentat de un invelis, cu rol de protective, din cauciuc, fiind situate in  exteriorul anvelopei. Este format  si realizat astfel incat sa reziste la forte si conditii improprii.

Intaritura anvelopei este conceputa, dupa cum va puteti da seama si dupa nume, pentru a creste rigiditatea si rezistenta zonei talonului, impiedicand pe cat posibil deformarea talonului  si contribuind astfel la cresterea duratei de functionare a acestuia.

Cauciucul interior al oricarei anvelope este partea care acopera interiorul anvelopei, cum spune si numele, ocupand spatial de la un talon la altul.

Talonul anvelopei este reprezentat printr-o impletitura, realizata din sarma de otel, un material foarte rezistent, care este  izolat de un cauciuc. Talonul anvelopei mai este cunoscut si sub numele de baza anvelopei, fiind important in ancorarea anvelopei de janta.

Ranforsarea (carcasa) anvelopei. Reprezentat de un strat de sarma de otel, face legatura intre taloane, fiind montat astfel incat sa fie perpendicular fata de directia de miscare a autovehiculului. Ranforsarea reprezinta cea mai importanta parte a anvelopelor, cu rol in mentinerea presiunii, pentru a putea suporta greutatea masinii.

Breakerele  constau in alte serii de sarma de otel, sau poate fi si putin nylon, fiind situate intre banda de rulare a anvelopei si carcasa.

Postează un comentariu


*