Componentele anvelopelor

Componentele anvelopelor
Componentele anvelopelor

Anvelopele au in component lor, mai multe parti, toate fiind deosebit de importante, prin urmare trebuie sa urmariti uzarea tuturor sau aparitia fisurilor la nivelul tuturor componentelor, pentru a va asigura ca dvs si familia calatoriti in siguranta.

Banda de rulare este formata din compusii unor cauciucuri, obtinuta prin vulcanizare. Are rol rezistenta in fata uzurii, acest cauciuc vulcanizat are proprietati si calitati anti – taiere, isi mentine forma si  temperaturi inalte.

Banda de rulare este principal component cu rol in transmiterea fortelor dintre celelalte componente ale anvelopei si sol.

Flancul anvelopei este reprezentat de un invelis, cu rol de protective, din cauciuc, fiind situate in  exteriorul anvelopei. Este format  si realizat astfel incat sa reziste la forte si conditii improprii, impiedicand taierea, decojirea in caz de intemperii sau craparea.

Intaritura anvelopei este conceputa, dupa cum va puteti da seama si dupa nume, pentru a creste rigiditatea si rezistenta zonei talonului, impiedicand pe cat posibil deformarea talonului  si contribuind astfel la cresterea duratei de functionare a acestuia. Are rol in acelasi timp in favorizarea transmiterii cuplului de la janta la carcasa anvelopei.

Cauciucul interior al oricarei anvelope este partea care acopera interiorul anvelopei, cum spune si numele, ocupand spatial de la un talon la altul. Este deosebit de important in mentinerea presiunii in anvelopa, fiindca impiedica iesirea aerului.

Talonul anvelopei este reprezentat printr-o impletitura, realizata din sarma de otel, un material foarte rezistent, care este  izolat de un cauciuc. Talonul anvelopei mai este cunoscut si sub numele de baza anvelopei, fiind important in ancorarea anvelopei de janta.

Ranforsarea (carcasa) anvelopei. Reprezentat de un strat de sarma de otel, face legatura intre taloane, fiind montat astfel incat sa fie perpendicular fata de directia de miscare a autovehiculului. Ranforsarea reprezinta cea mai importanta parte a anvelopelor, cu rol in mentinerea presiunii, pentru a putea suporta greutatea masinii. Carcasa, cum I se mai spune, reaizeaza transmisia cuplului si fortele de torsiune aflate  intre banda de rulare, breakere, talon si janta.

Breakerele  constau in alte serii de sarma de otel, sau poate fi si putin nylon, fiind situate intre banda de rulare a anvelopei si carcasa.

In cazul anvelopelor off-road, de exemplu, exista si 5 straturi de astfel de sarme numite breakere, pe cand in cazul anvelopelor destinate rularii pe strada, pot avea una sau maxim doua straturi de sarma de otel. Contribuie la cresterea durabilitatii benzii de rulare a anvelopei.

Acestea sunt componentle anvekopeor si toate trebuie ingrijite si urmarite, in caz de uzura.

Pentru a prelungi durata de viata a cauciucurilor, cat mai mult posibil, ingrijiti-le si verificati-le la timp.

Aveti grija de pneuri si nu veti fi nevoit sa faceti prea multe cheltuieli pentru echiparea masinii cu pneuri.

In caz de uzura anormala a pneurilor, trebuie sa aflati cauza. O presiune neadecvata in anvelope poate determina uzura excesiva a cauciucurilor, fie ca e prea mare, fie ca e prea mica, rezultatul poate fi dezastruos pentru pneuri. De asemenea, problemele de mecanica, legata de paralelism, echilibrare, suspensie sau transmisie, pot contribui la scurtarea duratei de viata a anvelopelor.

Postează un comentariu


*