Ce sa aleg – anvelopele demo sau resapate?

Ce sa aleg - anvelopele demo sau resapate
Ce sa aleg - anvelopele demo sau resapate

Vrem sa facem o distinctie clara intre acesti doi termeni, demo si resapat.

Anvelopele demo sunt cele care au mai fost montate si demontate o data, care au fost rulate cativa kilometri. Deci cu alte cuvinte au fost deja testate, insa nu va ganditi ca sunt uzate, ca sunt anvelope second – hand.

De cele mai multe ori anvelopele demo, au mai fost utilizate in situatii precum cele descrise mai jos. Au putut fi montate pe masinile din saloanele auto, au fost montate pentru a se efectua anumite teste in uzina producatorului, au fost montate pe un autovehicul, care a fost transportat cu trenul sau cu camionl, deci nicidecum nu pe roti, deci anvelopele demo nu sunt uzate, nu sunt folosite excesiv.

Pentru acest tip de anvelope, demo, producatorul ofera aceeasi garantie precum este oferita unui cauciuc nou. Pentru adancimea santurilor se garanteaza un minimum de 99%, dar de cele mai multe ori aceste anelope nu sunt deloc uzate si adancimea este de 100%, fiind montate mai mult pentru design, nefiind folosite pentru deplasarea masinii, sau daca au fost vorbim aici e uzina, de un salon auto, si nicidecum nu au fost rulate pe drumuri lungi.

Prin urmare anveopele demo sunt ideale pentru cei care cauta sa speculeze preturi avantajoase. Calitatea este asemeni unei anvelope noi, iar pretul diminuat cu pana la 10%. Siguranta si confortul oferite sunt de 100% insa.

Prin resapare nu se intampla altceva decat prelungirea duratei de functionare a anvelopelor. Resaparea presupune indepartarea  benzii de rulare a unui pneu  uzat si inlocuirea cu una  noua, fara sa se aduca modicari la carcasa.

In primul rand si anvelopele resapate si cele noi au parte de acelasi examen de verificare a performantelor si a comportarii in diverse situatii si verificari de siguranta, inainte de a fi pus ein vanzare pe piata. Cu toate ca trec aceleasi teste, legate de performanta pe sosea, este obligatoriu sa fie mentionat termenul de ”retread” sau ”resapat” pe aceste pneuri, prin urmare aveti siguranta ca stiti dinainte ce paltiti si nu va puteti pacali, in a cumpara un pneu resapat, la pretul unuia nou.

Avantajele si dezavantajele sau inconvenientele sunt cam in numar egal.

Achizitia unei resapate inseamna o economie in mod cert, pretul uneia fiind cu pana la 40% mai mic.  Respecta si criteriile de protectia mediului, prin reducerea deseurilor pneumatice, putand afirma ca resapatele sunt ecologice.

In schimb sunt mult mai zgomotoase fata de anvelopele noi, iar la franare puteti sesiza un  oarecare inconvenient, performantele acesteia putand fi inferioare unei anvelope noi.

Prin urmare, informati-va inainte sa achizitionati o anvelopa, pentru a stii la ce riscuri va expuneti, a stii cu exactitate ce cumparati si sa va afceti o idee cam care ar fi durata de viata a anvelopelor achizitionate.

Nu va lasati pacaliti de descrierile pompoase din magazine si de prezentarile comerciantilor. Anvelopele demo si cele resapate nu se afla pe picior de egalitate, nici ca durata de timp in care au fost deja folosite, nici ca si performante ulterioare.

Postează un comentariu


*