Cauzele deteriorarii precoce a anvelopelor

Cauzele deteriorarii precoce a anvelopelor
Cauzele deteriorarii precoce a anvelopelor

Anvelopele, ca orice alta piesa, de la maina sau nu, daca nu sunt ingrijite corespunzator, se pot ”strica” prematur.

Pentru a prelungi durata de viata a cauciucurilor, cat mai mult posibil, ingrijiti-le si verificati-le la timp.

Fac un mic rezumat in acest sens.

Presiuunea din anvelopa trebuie sa fie una corespunzatoare, pentru a evita uzura excesiva sau aplatizarea pneului. Pastrarea geometriei si a paralelismului rotilor, este un alt fapt esential in cresterea duratei de functionare optima a anvelopei.

Verificarea presiunii in pneuri se face la rece. In situatia in care ati rulat mai mult de 5 km si pnurile sunt deja calde, daca verificati presiunea, trebuie sa adaugati inca 0,3 bar la presiunea rezultata. Totui e bine sa verificati presiunea la rece, cu prima ocazie posibila.

Daca umblati la pneuri, aveti grija ca supapele sa fie asezate la locurile lor, fiindca acestea asigura etanseitatea si mentin presiunea in anvelope.

Nu uitati, o presiune necorespunzatoare va poate pune in pericol pe sosea.

In situatia in care anvelopele dvs au o presiune mult prea mică, acest lucru conduce la distrugerea pneului, la uzarea excesiva a acestuia. Mai mult dacat atat, folosirea indelungata a pneurilor cu o presiune prea mică conduce la supraîncălzirea anvelopelor si riscati ca acestea sa  explodeze.

Nici cu presiune prea mica, dar nici prea mare presiune nu ajuta anvelopele.

Pneurile umflate mai mult decat este necesar conduc la uzara excesiva a centrului benzii de rulare.

In caz de uzura anormala a pneurilor, trebuie sa aflati cauza. O presiune neadecvata in anvelope poate determina uzura excesiva a cauciucurilor, fie ca e prea mare, fie ca e prea mica, rezultatul poate fi dezastruos pentru pneuri. De asemenea, problemele de mecanica, legata de paralelism, echilibrare, suspensie sau transmisie, pot contribui la scurtarea duratei de viata a anvelopelor.

In cazul uzurii excesive a extremitatilor benzii de rulare, inseamna ca fie presiunea este prea mica, fie pneurile nu au fost permutate in ultima vreme, sau ati luat un viraj la viteza prea mare sau ca jantele si cauciucurile folosite nu sunt compatibile.

Uzarea excesiva a centrului benzii de rulare, denota ca presiunea din pneuri este prea mare.

Daca uzura este mai semnificativa doar pe una dintre fetele anvelopei trebuie sa permutati anvelopele, sau sa verificati paralelismul rotilor.

Uzarea unui anumit loc de pe banda de rulare, indica stare necorespunzatoare in care se afla  piesele de legatura si de suspensie sau trebuie sa aveti in vedere echilibrarea anvelopelor, putand fi o problema din cauza aceasta, sau ati pornit masina sau ati franat prea brusc si presiunea nu este cea optima in pneuri.

Uzura pe diagonala a anvelopelor se intampla din cauza nealinierii rotilor sau indica o presiune prea mica in pneuri si neechilibrarea anvelopelor sau permutarea acestora nu a fost facuta la timp.

Probabil ati observat ca punctul comun al tuturor acestor probleme de uzura este lipsa de aliniere a rotilor.

Aveti grija de pneuri si nu veti fi nevoit sa faceti prea multe cheltuieli pentru echiparea masinii cu pneuri.

Postează un comentariu


*