Alinierea rotilor

Alinierea rotilor
Alinierea rotilor

Aliniera rotilor reprezinta procesul prin care piesele de suspensie ale masinii sunt ajustate. Pentru a rula cu o performanta maxima este nevoie ca rotile sa fie aliniate conform indicatiilor producatorului.

Cat de importanta este aceasta aliniere insa? Va expunem mai jos motivele, pentru a va cnvinge ca trebuie sa va aliniati rotile, chiar daca initial pare un proces care sa va stoarca buzunarul si mai mult.

Aliniera contribuie la prelungirea duratei de viata a pneurilor, asigura uzura uniforma a tuturor cauciucurilor, va ajuta sa controlati mai usor maisna si volanul si contribuie la reducerea consumului de combustibil.
asadar principalul motiv pentru care se aliniaza pneurile, este reducerea uzurii neuniforme, lucru din care deriv si celelalte beneficii dealtfel.

In caz de uzura anormala a pneurilor, trebuie sa aflati cauza. O presiune neadecvata in anvelope poate determina uzura excesiva a cauciucurilor, fie ca e prea mare, fie ca e prea mica, rezultatul poate fi dezastruos pentru pneuri. De asemenea, problemele de mecanica, legata de paralelism, echilibrare, suspensie sau transmisie, pot contribui la scurtarea duratei de viata a anvelopelor.

In cazul uzurii excesive a extremitatilor benzii de rulare, inseamna ca fie presiunea este prea mica, fie pneurile nu au fost permutate in ultima vreme, sau ati luat un viraj la viteza prea mare sau ca jantele si cauciucurile folosite nu sunt compatibile.

Uzarea excesiva a centrului benzii de rulare, denota ca presiunea din pneuri este prea mare.

Daca uzura este mai semnificativa doar pe una dintre fetele anvelopei trebuie sa permutati anvelopele, sau sa verificati paralelismul rotilor.

Uzarea unui anumit loc de pe banda de rulare, indica stare necorespunzatoare in care se afla  piesele de legatura si de suspensie sau trebuie sa aveti in vedere echilibrarea anvelopelor, putand fi o problema din cauza aceasta, sau ati pornit masina sau ati franat prea brusc si presiunea nu este cea optima in pneuri.

Uzura pe diagonala a anvelopelor se intampla din cauza nealinierii rotilor sau indica o presiune prea mica in pneuri si neechilibrarea anvelopelor sau permutarea acestora nu a fost facuta la timp.

Probabil ati observat ca punctul comun al tuturor acestor probleme de uzura este lipsa de aliniere a rotilor.

Vreau sa exemplificam cateva detalii despre VAI, indicatorul vizual de aliniere.

Acesta nu reprezinta altceva decat un sistem care va ajuta in reperarea oricarei probleme de paralelism, intervenind in prevenirea uzurii excesive. Nu implica folosirea unui sistem electronic. Cuprinde 5 perechi de lamele de cauciuc, aflate la nivelul extremitatilor anvelopei. Dupa parcurgerea a catorva mii de kilometri, aveti de comparat indicatorii gravati  la o profunzime de 1 pana la 4mm si puteti identifica o problema, daca uzura este aceeasi sau nu de o parte si de cealalta a osiei.  indicator visual de aliniere vai

Siguranta pasagerilor din vehicule este cea care primeaza, pe langa toate teoriile pe care le dezbatem in aceste articole. Nu faceti economie, prin renuntarea la procedeul de aliiere al rotilor. Din contra, va dati de lucru in plus si la final, cand o sa trageti linie va treziti ca ati platit mai mult.

Postează un comentariu


*